Jääspeedwayn edustuspaikat jaettu 18.12.2009 - Speedwaysanomat
Mats Järf ajoi voittoon Rovaniemellä maksimipistein.
Jääspeedwayn kauden virallisesti aloittanut Rovaniemen harjoitusleiri ajettiin viime viikonloppuna talvisissa olosuhteissa edellisviikon heikoista pakkasista huolimatta. Kolmantena ajopäivänä ajettiin leirin päättänyt kilpailu, joka toimi samalla tarkkailutapahtumana kuluvan kauden kansainvälisille edustustehtäville.
Mats Järf (13) VaMK 33333 15
Kai Lehtinen (2) IRR 33323 14
Gregorz Knapp (9) PL 32332 13 Jouni Seppänen (6) PirMM 32322 12
Matti Hanninen (3) OMK 23231 11
Jussi Nyrönen (8) P-KMK 23113 10
Timo Kankkunen (7) P-KMK 12231 9
Janne Vilponen (5) A-SMP 01223 8
Miroslav Danizewski (1) PL 10221 6
Mark Uzzell (15) GB 11112 6
Piotr Hejnowski (10) PL 21110 5
Harri Saari (4) IRR 02002 4
Sami Hassinen (14) P-KMK 20NNN 2
Mike Widera (16) PL 01NN0 1
Moottoriliitto on tehnyt seuraavat valinnat jääspeedwayn edustustehtäviin
MM-karsinnat:
Saalfelden (AT) 10.1.2010: Antti Aakko
Sanok (PL) 16.1.2010: Henri Malinen, Jouni Seppänen
St. Johann (AT) 15.-16.1.2010: Mats Järf, Kai Lehtinen
MM-joukkue finaali:
Krasnogorsk (RU) 30.-31.1.2010: Antti Aakko, Kai Lehtinen, Jouni Seppänen ja joukkueenjohtaja Jyri Palomäki
Euroopan mestaruus:
Ufa (RU) 23.1.2010 semifinaali: Jussi Nyrönen
Ufa (RU) 24.1.2010 finaali: Kai Lehtinen
Olosuhteet Rovaniemellä keräsivät kehut sekä osanottajien että järjestäjien puolesta. Leirin ajankohta oli kuljettajien tiedossa jo yli puoli vuotta aiemmin, joten sitä silmällä pitäen oli valitettavaa, etteivät kaikki mukaan kuitenkaan eri syistä ehtineet. Ratoja oli käytössä useita ja jäälle sataneesta lumesta oli saatu rakennettua myös pienet vallit lisäämään turvallisuutta. Koska kyseessä oli syksyn ensimmäinen kotimainen leiri, oli vauhtia ja omia rajoja tietysti haettava tulevan talven koitoksia silmällä pitäen.
Henri Malinen ylitti omat ja kalustonsa rajat Rovaniemen harjoitusleirillä. Kaatumisen seurauksena Malisen jalka jäi lokasuojan ja renkaan väliin. Vammat eivät kuitenkaan olleet lopulta "vakavia". Kuva: Pekka Karttunen